De nettowinst over het boekjaar bedroeg € 276 miljoen, een absolute recordwinst voor de Groep. Het jaar 2018 werd gekenmerktdoor relatief veel buitengewone en eenmalige baten en lasten. Hiervoor gecorrigeerd kwam de Ebit van onze ‘voort te zettenbedrijfsactiviteiten’ uit op € 82 miljoen bij een omzet die met 9,5% toenam tot € 2.346 miljoen.

“Het jaarthema van 2018 was ‘Focus’ en dat betekende zeker niet dat we ons wilden beperken in het aantal zaken die we gingen oppakken. Focus betekent dat alles dat we aanpakken gericht is op het waarmaken van onze ambitie om een toonaangevende Internationale Foodservicespeler te worden. Met de verkoop en carve out van EMTÉ, het succesvolle eerste jaar van de samenwerking met Heineken, de opzet van ons nieuwe organisatie- en aansturingsmodel, de integratie en expansie van onze activiteiten in België en alle voorbereidingen op ons nieuwe internationale ERP  landschap, is er ongelofelijk hard gewerkt en hebben we de grenzen van wat we als organisatie aan konden opgezocht.